14.3 C
Amposta

Protecció Civil tornarà a fer simulacres de risc químic a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona

El Govern dissenya una campanya per conscienciar la població que cal confinar-se en cas d'accident químic

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El pròxim 20 de setembre Protecció Civil realitzarà una prova de sirenes per risc químic al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. Aquests simulacres es van aturar amb la pandèmia i ara es recuperaran. Durant aquest exercici s’activarà també el sistema d’alertes al telèfon mòbil, que emetrà un missatge demanant a la població que es confini en l’edifici més pròxim. Tot i això, el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha remarcat que no es tracta d’un “simulacre complet”. D’altra banda, el Govern ha presentat una campanya que vol insistir a la població en la necessitat de confinar-se si es produeix un accident químic. Amb el lema ‘Efecte bombolla’, la campanya es farà a tot el país, però amb més “accent” en les comarques de Tarragona.

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha presentat la campanya Efecte Bombolla des de l’edifici del 112 de Reus. ACN

El conseller d’Interior ha presentat des de Reus la nova campanya de Protecció Civil per conscienciar a la població de la necessitat de confinar-se en cas d’accident químic. Es tracta d’un anunci que es reproduirà a través de diversos canals com la televisió, la ràdio, les xarxes socials o grans cartelleres. Tot i que tindrà un enfocament tarragoní, es veurà a tot Catalunya.

S’han editat diferents guies per a centres educatius, comerços i per al sector hoteler. També es repartiran 150.000 imants de nevera. A la campanya s’hi representen edificis com escoles o centres comercials on, en cas d’accident químic, són envoltats d’una gran bombolla que protegeix els individus que es troben a l’interior. En total, el pressupost de la campanya és de gairebé mig milió d’euros.

Conscienciar la població

La campanya s’emmarca en el Plaseqta i el Plaseqcat. Elena ha explicat que cal treballar la “conscienciació a l’opinió pública en general i a la ciutadania”. El responsable d’Interior ha destacat la voluntat “pedagògica” de la campanya i ha subratllat el missatge que “va dirigit a la vena”, un imperatiu “confina’t” que ha repetit tres vegades.

Missatges d’alerta sobre el simulacre que s’han rebut als telèfons mòbils dels ciutadans que es trobaven a la zona. ACN

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -