14.3 C
Amposta

Perilla el Nadal?: les grans empreses de transport pugen els preus gairebé un 8%

La companyia de logística alemanya Deutsche Post, DHL Express, ha anunciat que incrementarà els preus a Espanya un 7,9 %

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Nadal és a tocar i, malgrat que encara no ha passat ni el Black Friday, són molts els qui ja pensen en els regals que han de comprar. En l’actualitat, les pàgines de comerç electrònic s’han convertit en un salvavides per a aquells que no saben mai què han de comprar. AmazonAliExpress, eBay, Zalando, Taobao, JD i Rakuten són alguns dels portals que acaparen més visites. I també compres.

Però comprar per internet implica un tercer actor: l’empresa de transport. I, encara que estem acostumats al fet que el paquet arribi per si sol, com per art de màgia, ràpidament i sense gaires costos, pot ser que això estigui a punt de canviar.

La divisió de la companyia de logística alemanya Deutsche Post, DHL Express, ha anunciat que incrementarà els preus a Espanya un 7,9 % a partir del pròxim 1 de gener de 2023una mesura que ja es preveia, atès el greu escenari inflacionari que envolta el sector ara mateix. Ara bé, l’anunci d’aquesta companyia pot condicionar les altres? I la pujada dels costos, afectarà també la campanya de Nadal?

L’augment del preu del transport

Per a Cristian Castillo, professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i expert en logística, l’anunci de DHL afectarà tot el sector. “Amb la situació actual d’inflació i increment de preu dels combustibles, és molt probable que la majoria de les empreses de transport augmentin els preus. En realitat, ja ho vivim ara, i segur que en el Black Friday o en la campanya de Nadal ens trobarem amb tarifes més elevades“, afirma l’expert.

Segons Castillo, el comerç electrònic ha contribuït a l’increment de la facturació de les empreses de transport, però aquest auge també ha tingut algunes repercussions“Augmentar la facturació no sempre és sinònim d’augmentar beneficis“, afegeix. A parer seu, els costos d’operació estan pels núvols, i les empreses han d’apujar els preus, però no per guanyar més, sinó per “no treballar amb pèrdues”.

Redacció

 

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -