14.3 C
Amposta

Nova campanya a Amposta per millorar la recollida d’orgànica: “+orgànica -resta”

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El 2019 a Amposta es van generar 5.443 tones de resta que van representar una despesa pública de 225.000 euros (a 41,3 euros/tona). Si es continuen generant les mateixes tones, el 2022 acabarà pagant 322.00 euros (el cànon de resta de l’Agència de Residus de Catalunya d’aquell any serà de 59,1 €/tona) i el 2024 fins a 390.000 euros (a 71,6 €/tona). Per contra, els ingressos derivats de reciclar bé l’orgànica (entre 30 i 40 euros d’ingressos públics per cada tona d’orgànica) han estat disminuint els darrers anys.

“Cal que revertim aquesta tendència”, assenyala la regidora de Polítiques Ambientals, Núria Marco, “i que la ciutadania ens conscienciem de la necessitat, mediambiental en primer terme, i econòmica en segon terme, de reciclar tots els residus de forma correcta”. “No som prou conscients de les conseqüències que té abocar tones i tones de residus als abocadors”, afegeix. Amb la voluntat de millorar aquestes dades de reciclatge de l’orgànica, des de la regidoria de Polítiques Ambientals s’ha posat en marxa una campanya de conscienciació. Així, sota l’eslògan + orgànica – resta. Reciclant bé cuidem el medi ambient i estalviem!, s’articulen diverses accions al carrer, en mitjans de comunicació i en xarxes socials.

Una de les accions principals és amb els agents ambientals, que a peu de carrer, informen sobre com reciclar bé l’orgànica (quins productes poden anar i quins no) i distribueixen fulletons amb tota la informació i paquets de bosses compostables per a l’orgànica. Així, tots els dimarts i els dissabtes instal·len la carpa a la zona del Mercat Municipal per distribuir aquestes bosses i fer pedagogia sobre quant costa a la ciutadania d’Amposta reciclar malament i què es pot fer per millorar la situació. La resta de dies, visiten les diferents illes de contenidors per poder donar també aquesta informació. A més a més, la campanya també té presència en premsa, mitjans digitals, ràdio, televisions i xarxes socials.

Miniserie

Una altra de les accions que s’inclouen dins d’aquesta campanya, amb la voluntat d’arribar a un públic més jove d’una forma més distesa, és la d’una minisèrie online en toc humorístic que vol desmentir tots aquells rumors al voltant del reciclatge i encoratjar la ciutadania a reciclar l’orgànica. Les càpsules s’estrenaran de forma setmanal a través de les xarxes socials de l’Ajuntament i també al Facebook de Cuidem Amposta. Així, aprofitant aquesta campanya, la marca Cuidem Amposta estrena la seva presència al Facebook, amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania sobre el fet que cuidar el nostre entorn, tan urbà com rural, és responsabilitat de tothom.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -