14.3 C
Amposta

L’Eix de l’Ebre marca una xifra històrica amb zero víctimes mortals el 2021

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

L’any 2050 Catalunya vol aconseguir un registre de zero víctimes a la carretera. La C-12, l’Eix de l’Ebre, ja ho ha assolit aquest passat 2021, ja que ha registrat una disminució significativa d’accidents i, sobretot, de sinistralitat, si comparem dades del 2019, abans de la pandèmia, i del 2021. Segons el Servei Català de Trànsit, durant el 2021 hi va haver 40 accidents, 4 dels quals greus i cap mortal, un 23% menys que el 2019, quan hi va haver 52 accidents, 7 dels quals greus i 4 mortals amb 8 persones que van perdre la vida en aquesta carretera.

La reparació de la infraestructura i l’alliberament de peatges que ha desviat trànsit a l’AP-7, han contribuït a reduir aquesta sinistralitat. L’any passat 8 persones van prendre la vida en 8 accidents de trànsit en totes les Terres de l’Ebre, 11 víctimes menys que el 2019 quan hi va haver 14 accidents i 19 morts. Tot i això, el nombre d’accidents amb ferits lleus va incrementar un 14,3%.

Per una banda, Miquel Alonso, director territorial d’Interior, ha explicat a Imagina Ràdio que a les Terres de l’Ebre el 2021 hi va haver 24 accidents mortals, 10 menys que el 2019, quan n’hi va haver 34. Segons Alonso, l’objectiu principal no és reduir accidents sinó, sobretot, reduir les morts, “tot i que en alguns punts hi ha més accidents, aquests son més lleus, no hi ha tanta mortalitat, ja que aquesta s’ha reduït un 70%”, si es comparen dades del 2019 amb les del 2021. “La C-12 i l’N-340 no tenen cap mort el 2021, segurament perquè hi ha hagut un traspàs del trànsit cap a l’AP-7”, afirma el director territorial.

Per altra banda, el Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori està duent a terme un seguit de projectes amb la finalitat de millorar la funcionalitat i la seguretat de la C-12 en tota la seua longitud, també la part de Ponent. En aquest pla, segons ha detallat la directora de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori a l’Ebre, Lídia Pino, l’actuació més rellevant és la transformació d’aquesta carretera en una via 2+1, que permet afavorir els avançaments amb seguretat i evitar els xocs frontals, els més greus.

Actualment, ja està en marxa la redacció de dos trams 2+1, entre Amposta i Tortosa i entre Móra la Nova i Garcia amb una dotació de 5 MEUR cadascun. “Qualsevol de les actuacions van enfocades a reduir la sinistralitat”, declara Pino. Una de les obres que s’estan duent a terme a la C-12 a hores d’ara és la construcció de la rotonda a l’entrada d’Ascó que estarà enllestida abans de l’estiu.

El programa de la C-12 inclou obres que comportaran una inversió de 60 MEUR fins al 2025, dividides en diversos trams. Té com a objectiu transformar la carretera perquè aquesta via estructurant permeti millorar les comunicacions i afavoreixi la competitivitat al territori.

Redacció – Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -