EbreNotícies

L’alta sinistralitat obliga al Govern a millorar la C-12

El Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre ha anunciat una reunió d'alcaldes pel 15 de gener per programar les actuacions

El delegat territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Francesc Xavier Pallarès Povill, ha comparegut juntament amb la directora dels Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat a les Terres de l’Ebre, Lídia Pino, per explicar la greu problemàtica actual de l’Eix de l’Ebre, és a dir, de la carretera C-12 des de Flix fins a Amposta i anunciar les solucions a curt i mitjà termini.

Comparant-ho amb dades de tot el 2018, des de l’1 de gener a l’1 d’octubre d’aquest 2019 hi ha hagut un augment significatiu de morts i accidents. En tot el 2018 hi va haver 1 víctima mortal i aquest 2019, fins a l’1 d’octubre n’hi ha hagut un total de 8, provinents de 4 accidents. L’any passat hi va haver 30 accidents i enguany fins a l’1 d’octubre en son 39, dels quals 8 van deixar 16 persones ferides greus. En la totalitat d’accidents, fins a l’1 d’octubre de 2019, el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) va atendre a 64 persones.

El tram més preocupant de la carretera C-12 ebrenca és el tram final que transcorre des de Benifallet fins a Amposta. Des de l’1 de gener fins a l’1 d’octubre de 2019 en aquest tram s’hi han concentrat 30 dels 39 accidents, una dada que fa que el Govern hi concentri la majoria dels projectes i actuacions.

La primera actuació que anuncia la Generalitat i que durà a terme durant el primer trimestre de 2020 és l’adequació i millora del ferm d’alguns punts des de Benifallet fins a Amposta, un d’ells per exemple serà el que transcorre de Xerta fins a Aldover. La segona actuació serà la construcció d’una macrorotonda a l’entrada de l’EMD de Jesús, que no és considerat un punt negre però s’ha detectat que és un problema que afecta a la dinàmica de la C-12 i a l’accés a la ciutat de Tortosa i Jesús. El tercer i quart projecte es desenvoluparan per millorar l’accés a la Via Verda a Benifallet, on hi ha molta afluència sobretot a l’estiu, i també al mateix municipi.

Finalment, el projecte estrella és l’anomenat “2+1”, molt relacionat amb el desdoblament de l’Eix de l’Ebre, que significa construir un altre carril en diferents punts, tant en sentit sud com en sentit nord. L’objectiu és alleugerir l’estrès que genera la gran afluència de trànsit amb molts camions i tractors, i a més, començar a implementar parts del projecte de desdoblament, que beneficiaria si en un futur es comença a articular aquest projecte tan demanat i esperat al territori.

El delegat territorial del Govern, Xavier Pallarès, ha anunciat que les mesures que s’han implementat fins ara per intentar reduir la sinistralitat d’aquesta carretera son els controls dels Mossos d’Esquadra, però que el 15 de gener està prevista una trobada amb tots els alcaldes i totes les alcaldesses dels municipis ebrencs implicats per programar les actuacions mencionades anteriorment i, per tant, revertir aquestes dades com més aviat millor.

El Govern apunta que aquesta via ha rebut molt trànsit de camions que baixava de Lleida i passava per l’N-340, però que ara continua per la carretera C-12. Aquest augment de trànsit s’ha sumat als mals accessos, al mal estat del ferm en alguns punts i als escassos trams de fàcil adeleradament. Tots ells han provocat que aquests darrers mesos la C-12 de les Terres de l’Ebre s’hagi convertit en un punt negre i ha alertat al Govern perquè articuli una reposat immediata per canviar la greu situació actual.

Redacció – V. Ll.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close