14.3 C
Amposta

La Ribera d’Ebre preveu una ocupació turística del 70% aquest estiu

La comarca ha reordenat l'oferta de turisme actiu per ampliar l'oferta de rutes de senderisme i cicloturisme

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La comarca de la Ribera d’Ebre ha donat tret de sortida a una companya turística d’estiu amb la voluntat de recuperar les activitats sense cap mena de restriccions, després de dos estius de pandèmia. De moment, l’ocupació durant els mesos de maig i juny s’ha mantingut al voltant del 50%. i el Consell Comarcal calcula que al juliol i a l’agost l’ocupació en allotjaments rurals, hotels i càmpings pot arribar al 70%, unes xifres similars a les de l’any passat, amb algunes fluctuacions segons el tipus d’allotjament.

Per atendre els turistes, el Consell ha obert de nou els dos punts d’informació turística. El primer, ubicat al passeig del Pont de Móra d’Ebre i el segon a la plaça de l’Arenal de Miravet (gestionat de manera coordinada amb l’ajuntament). A més, l’ens comarcal també ha renovat els acords econòmics amb set municipis amb una aportació per sufragar les despeses d’atenció turística dels ajuntaments.

Un referebnt del turisme actiu

Els darrers dos anys, l’àrea de turisme del Consell Comarcal ha aprofitat l’aturada per la pandèmia per editat nous opuscles turístics amb rutes de senderisme i cicloturisme. També s’ha posat en marxa el web rutes.turismeriberaebre.org. “Volem que la nostra comarca sigui un referent en l’àmbit del senderisme i el cicloturisme. Ara disposem d’una oferta ordenada i hem creat nous opuscles i noves guies de butxaca amb els tracks i les fitxes tècniques de les vint-i-quatre rutes”, explica Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.

EbreLumen com a avantsala

Enguany, la segona edició d’Ebre Lumen (el festival audiovisual de primavera especialitzat en la tècnica del mapping en espais naturals) va servir per enllaçar la Setmana Santa, amb la temporada d’estiu. El certamen, organitzat pel Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, va superar els 2.500 espectadors i es va consolidar com un dels eixos estructurals del calendari cultural i turístic de la comarca.

Enguany, a més, la major part de projeccions van comptar amb una zona de street food, amb menjar ràpid, la venda de productes Km0 i música en directe. “Això va permetre doblar el nombre d’espectadors, amb un públic divers i intergeneracional”, explica Albert Pujol, membre del comissariat d’EbreLumen. En aquesta segona edició es van projectar dos videomappings per setmana en espais naturals singulars de les poblacions d’Ascó, Flix, Garcia, Ginestar, la Serra d’Almos, Móra d’Ebre, Móra la Nova, Miravet, Riba-roja d’Ebre, Tivissa, la Torre de l’Espanyol i Vinebre; amb obres de creadors visuals professionals de Catalunya, l’Estat Espanyol i també de països com Brasil, Colòmbia o Itàlia.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -