14.3 C
Amposta

La gestió ferroviària al territori és una “autèntica vergonya”, segons En Comú Podem

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El cap de llista d’En Comú Podem a Tarragona i Terres de l’Ebre, Ismael Cortés, ha criticat que un cop entri en funcionament el tram de Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Perafort “les estacions dels nuclis urbans encara perdran més connexions regionals i d’alta velocitat amb Barcelona”. “La gestió ferroviària de Renfe al territori, tant amb governs del PSOE com del PP, és una autèntica vergonya, és un menysteniment cap als ciutadans que volen fer ús del transport públic per moure’s”, ha afirmat Cortés.

Des d’En Comú Podem no entenen que “enlloc de millorar la qualitat del servei ferroviari es produeixin retallades i Tarragona perdi el 58% dels combois de llarg recorregut per la seva estació urbana, que Salou quedi pràcticament sense servei o que PortAventura perdi el 66% dels trens directes cap a la capital catalana”. D’acord amb l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma en Defensa del Ferrocarril Públic i Social al Camp de Tarragona (PDF), Cortés considera que no s’hauria de desmantellar la via convencional de la costa, sinó adaptar-la progressivament a l’entorn i crear un servei de trens a menor velocitat.

El candidat dels comuns s’ha mostrat escèptic amb la proposta de la Generalitat de construir un tramvia després del desmantellament de la via per part d’Adif. “Municipis com Salou o Cambrils corren el risc de perdre definitivament el servei a les estacions urbanes”, ha manifestat.

Reunió d’En Comú Podem amb el portaveu de la Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i el Priorat, Josep Casadó

 

Trens dignes

Ismael Cortés s’ha reunit, aquest dimecres, amb el portaveu de la Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i el Priorat, Josep Casadó, per tal de donar-li suport en unes demandes que ja estan incloses en el programa electoral dels comuns. D’una banda, aposten per fer de l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa “una autèntica estació central per les Terres de l’Ebre, amb connexions freqüents de qualitat amb Tarragona i Barcelona”. Per tant, tots els trens comercials de passatgers s’hi han d’aturar. De l’altra, es demanarà a Adif i Renfe que facin les inversions en manteniment a la línia R15 per evitar els continus problemes.

Cortés és partidari que la gestió ferroviària passi de manera efectiva a la Generalitat de Catalunya, que es millorin les freqüències de pas cap a i des de Barcelona, que es construeixi el baixador de Bellissens o que es reactivi la línia Reus-Roda per a l’ús de mercaderies. “Es tracta, en definitiva, de fer una gestió ferroviària en favor dels passatgers del Camp i l’Ebre i no en funció dels interessos d’aquells que volen anar de manera ràpida de Barcelona cap a altres llocs de l’Estat, passant de puntetes pel territori”, ha conclòs el candidat dels comuns.

Redacció – X. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -