14.3 C
Amposta

La carretera de la Ràpita al Poble Nou ja és de titularitat de la Diputació de Tarragona

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Ple de la Diputació de Tarragona celebrat aquest divendres ha aprovat de forma definitiva el Pla Zonal de la Xarxa de Carreteres de la institució, que permetrà planificar les actuacions previstes a la xarxa viària de l’ens supramunicipal fins al 2035 segons els nous criteris que estableix el mateix pla. Aquest instrument s’emmarca en el Pla Estratègic de la Diputació.

En concret, el Pla Zonal defineix les vies que formen part de la xarxa local de la Diputació per incorporar-hi com a carreteres 114 quilòmetres de camins municipals on es faran actuacions de millora del ferm i de senyalització. També estableix uns nous criteris més sostenibles de disseny de carreteres; identifica els dèficits existents a la xarxa; estableix una metodologia basada en criteris de seguretat, rendibilitat i impacte sobre la convivència amb els usuaris vulnerables per prioritzar les actuacions necessàries per resoldre aquests dèficits, i reglamenta un procediment eficient i transparent per fer programes quadriennals d’actuacions de millora a la xarxa.

Millora de la carretera entre la Ràpita i el Poble Nou del Delta

Gràcies a l’aprovació del Pla Zonal, el traçat viari entre la Ràpita i el Poble Nou del Delta, anomenada col·loquialment “la carretera de la vergonya”, ja és de titularitat de la Diputació de Tarragona i no dels ajuntaments d’Amposta i la Ràpita. Per tant, la via es convertirà en una nova carretera més segura per al trànsit rodat, la futura T-2021, segons el projecte tècnic que va presentar la Diputació a principis de novembre. D’aquesta manera, amb el projecte ja enllestit, la Diputació pot iniciar les obres quan ho cregui convenient.

Amb una inversió d’11 MEUR, les obres comportaran l’eixamplament de la via en 9,8 km (amb 6 metres de calçada, a més dels corresponents vorals), la construcció de dues rotondes (a la intersecció amb la carretera TV-3408 i al nucli del Poble Nou del Delta) i la millora de diferents interseccions al llarg del traçat. Així mateix, el projecte inclou un itinerari segur per a vianants i ciclistes, de 2,72 km, que permetrà ampliar l’itinerari turístic de la Via Verda per aquesta zona deltaica. A la resta del camí que continua, des del del Poble Nou fins a les Salines, (3,6 km) s’hi faran les actuacions necessàries per garantir la seguretat viària prevista al Pla Zonal de reforç de ferm i senyalització vertical i horitzontal tot garantint una amplada mínim de 5 metres.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -