14.3 C
Amposta

Josep Holgado i el professorat impulsor del Repte Experimenta a l’Aula, premis a la Qualitat Docent

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Social atorga cada any els Premis a la Qualiat Docent per reconèixer i impulsar projectes que contribueixen a la millora de l’ensenyament. En la convocatòria de 2023, el guanyador de la modalitat individual ha estat el professor Josep Holgado Garcia, coordinador del grau en Educació Primària al Campus Terres de l’Ebre de la URV, per la creació de tres projectes que faciliten a l’estudiantat l’adquisició de competències i la inserció laboral.

En la modalitat col·lectiva, l’equip integrat per professorat de la Facultat de Química i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (Eva Pocurull Aixalà, Carme Aguilar Anguera, Marta Calull Blanch, Anna Maria Masdeu Bultó, Josep Manel Ricart Pla i Laureano Jiménez Esteller) ha estat meriexedor del premi pel projecte “Repte Experimenta a l’Aula: potenciant les habilitats suaus en un entorn STEAM”.

Josep Holgado, coordinador del grau en Educació Primària al Campus Terres de l’Ebre de la URV.
Innovació de mètodes docents als graus d’Educació

Josep Holgado és l’impulsor de diferents projectes que combinen processos d’aprenentatge i servei a la comunitat i afavoreixen l’ocupabilitat dels estudiants i graduats d’Educació Infantil i d’Educació Primària i del doble grau en Educació Infantil i Educació Primària del Campus Terres de l’Ebre.

Són el Laboratori d’Educació i Tecnologia (ETLAB), que facilita al professorat i l’estudiantat recursos per ser competents digitals; la Cooperativa de Serveis Educatius Learnit!, reconvertida en empresa, Sabana SL, perquè els estudiants del Campus Terres de l’Ebre disposin d’una sortida professional directa quan acabin els estudis, l’Aula Idees, un observatori i simulador real d’aprenentatges per a la formació inicial dels futurs mestres que es formen a la URV.

Desenvolupament d’habilitats suaus apadrinant alumnes d’ESO

El Repte Experimenta a l’Aula és un projecte implantat als ensenyaments de les facultats de Química i d’Enologia i als de l’ETSEQ des del curs 2020-21 perquè desenvolupin les habilitats suaus, com el lideratge, el treball en equip, la presa de decisions i la comunicació. Es tracta d’una activitat científica-tecnològica educativa a través de la qual els estudiants de la URV fan de padrins d’alumnes de 1r i 2n d’ESO amb l’objectiu que aquests sàpiguen posar a punt un experiment científic i tecnològic i el comuniquin.

A través d’aquest mètode, els estudiants de grau, màster i doctorat de la URV introdueixen els alumnes d’ESO en l’ús del mètode científic utilitzant únicament materials casolans. Els ajuden a entendre el principi científic sobre el que pivota cada experiment i alhora mostrant-los com treballen els científics. Fins ara han participat en aquesta iniciativa 165 estudiants de la URV com a padrins de 2315 alumnes d’ESO de 16 centres educatius del Tarragonès, les Terres de l’Ebre i Barcelona.

Les iniciatives premiades en la 23a edició dels Premis del Consell Social a la Qualitat Docent es presentaran com a candidats de la URV a la Distinció Vicens Vives, que atorga la Generalitat per premiar l’excel·lència en la docència universitària. S’alineen amb la tercerca missió de la URV, la de la transmissió de coneixement cap a la societat a través de cinc eixos: l’extensió cultural; social, de voluntariat i de cooperació al desenvolupament; d’internacionalització territorial; socioeconòmic i de governança regional, i de transferència de coneixment i de tecnologia.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -