14.3 C
Amposta

Imagina Ràdio incrementa la seva audiència a 39 mil oients i se situa com a líder a les Terres de l’Ebre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Redacció.- Imagina ràdio continua consolidant la seva audiència amb poc mes de 39.000 oients que l’escolten al conjunt de les Terres de l’Ebre, segons el darrer estudi realitzat al mes de febrer a mes de 40 pobles del territori, tot i que el gruix dels seus oients es concentren a les dues comarques, Baix Ebre i Montsià i, de manera especial a les dues capitals, Tortosa i Amposta. Això comporta un creixent net de 3 mil persones respecte l’any anterior. Segons aquest mateix estudi i com ja ve sent habitual, l’emissora supera a la resta de propostes radiofòniques a una comparativa que la situa amb un 21,8% del total dels oients.

La majoria d’oients tenen entre 35 i 55 anys

El target de l’audiència d’Imagina ràdio es manté en similars paràmetres que els altres anys. Així les coses la majoria del seus oients es poden incloure en la franja d’edat dels 35 als 55 anys, en un percentatge que supera el 53% del total dels seguidors de l’emissora. Mentre que el 25% dels oients d’Imagina superen els 55 anys d’edat. Aquesta emissora s’escolta pràcticament el mateix a totes hores del dia, excepte a la nit en que baixa sensiblement. Així les coses un 43% l’escolten durant el matí i la resta, un 48% durant la tarda. És aquí on s’inverteix la tendència respecte a l’any passat, ja que llavors, amb pocs punt de diferencia, la franja mes escoltada es situava al matí. De fet ambdues dades són anecdòtiques, ja que estem parlant de percentatges molts similars. On baixa aquesta tendència es a la nit, amb una xifra molt semblant a la de l’any anterior.

Les dues terceres parts dels oients d’Imagina ràdio l’escolta al cotxe, quan es desplaça a la feina, al col·legi o a la compra, concretament un 60,5%, dels oients, una xifra molt similar a la de l’any anterior, motiu pel qual sembla que aquesta la costum que tenen els oients de l’emissora. Una tercera part manté l’hàbit d’escoltar l’emissora des de casa seva o des de la feina. La majoria dels oients, concretament un 93,7% escolta Imagina ràdio per la ràdio convencional, es a dir la de tota la vida, el que coneixem col·loquialment com el transistor, mentre que percentatges molt inferiors de seguidors aprofita les noves tecnologies i es connecta a Imagina ràdio a través d’Internet o de la funció de ràdio de la televisió.

Els informatius, el més valorat

La programació musical continua liderant les preferències dels oients d’Imagina ràdio i el segueixen els butlletins horaris d’informació ebrenca i De bon matí. A més llarga distancia, gairebé 20 punts de diferencia, les preferències dels seguidors de l’emissora es decanten per Cocodril club, Tot els Gols i el Túnel del Temps. Quan les puntuacions dels oients destacar que en aquest estudi el millor programa son els informatius, amb un 8,1 sobre 10 punts. La resta, a molt poca distancia i també amb notable alt i dècimes de diferencia entre ells son, per aquest ordre: la programació musical, El Túnel del temps, Cocodril Club, De bon matí i Tots els Gols.

Una publicitat creativa

També la nota que posen els oients als blocs publicitaris continua amb sent excel·lent, seguint la línia d’anys anteriors. Mes de les dues terceres parts, un 66%, sis punts mes que el 2017, considera que la publicitat emesa es útil per als seus interessos i un percentatge aclaparador, concretament un 92,1% valora la creativitats de les falques publicitàries emeses per l’emissora. Aquest estudi ha estat realitzat per l’empresa Infortècnica de BCN, amb un mostreig probabilístic aleatori simple (dos sigma), amb un error màxim sobre el total de la mostra de 5,61% i sobre un univers de 181.796 persones de mes de 15 anys, d’un total de 41 pobles del Baix Ebre, Terra Alta, Ribera d’Ebre i Terra Alta.

Espectacular creixement del diari digital

El nou portal de noticies d’Imagina ràdio www.imaginaradio.cat ha aconseguit un sensible increment en la seva audiència, que supera el 800% d’augment respecte l’any anterior. Així les coses, des dels 8.000 mensuals que s’enregistrava de mitjana el 2018 ha passat a superar els 65.000 seguidors. Una tendència que es va iniciar al mes d’agost de l’any passat, passant als 20.000 seguidors. Aquell mes va estar el punt d’inflexió d’una tendència de creixement que no s’ha aturat fins a dia d’avui. Molts han estat els motius que han comportat aquest augment. D’una banda el nou disseny, que possibilita una lectura mes agradable tan per l’ordinador, tablet o mòbil. Una altra novetat son les noves seccions, entre les que es podria destacar la Vinyeta musical que cada setmana dedica una cançó a un personatge destacat del territori. Noves seccions que la diferencien de la propostes digitals que hi ha actualment a la zona, com la Horòscop, l’agenda de la URV o les entrevistes que expliquen la majoria d’actes que es celebren a l’Ebre. La possibilitat d’escoltar els podcasts de la ràdio a la carta, la pròpia ràdio en directe que et permet la doble funció d’escoltar musica mentre t’informes de les noticies ebrenques son altres dels al·licients que atreuen nous seguidors.

Destacar també que tan a l’emissora com al portal de noticies s’ofereix una informació exclusiva tots els diumenges, Tots els Gols, on es fa un seguiment exhaustiu de la Jornada esportiva, amb un minut a minut de tots els partits de futbol que es celebren durant la tarda, amb les opinions dels entrenadors al post partit.

I per últim cal fer esment, com un altre fet diferencial, dels milers de fotografies que es recullen al portal de noticies de les Festes Imagina ràdio, on el públic que assisteix te la possibilitat de abaixar-se la seva foto com a record o evocar els moments més divertits de la celebració. Una Festa, caldria posar èmfasi, que s’ha convertit en tot un referent lúdic a les Festes majors de la majoria de pobles de l’Ebre.

 

 

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -