14.3 C
Amposta

Experts avisen que el tancament d’extraescolars pot provocar ansietat en els infants i menys motivació a l’escola

Reclamen el retorn de les activitats i alerten de l'increment de les desigualtats i del risc que estiguin tancats a casa

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

No fer extraescolars pot tenir conseqüències tan educatives com emocionals i socials. Així ho alerta a l’ACN el sociòleg i cap de projectes de la Fundació Jaume Bofill, Miquel Àngel Alegre, qui augura que a finals de curs es poden començar a observar efectes negatius si no es reverteix la situació. Aquests poden ser infants i joves tancats en entorns familiars, més ansietat i menys motivació a l’escola. Tant ell com la directora de l’Aliança Educació 360, Fathia Benhammou, coincideixen que els més afectats tornen a ser els d’entorns desfavorits. “S’està escapçant el dret a l’educació, especialment als més vulnerables”, diu Benhammou. Per això, reivindiquen que les extraescolars són “espais segurs” i demanen flexibilitzar les restriccions.

Aquestes conseqüències poden ser de caire més educatiu però també en el terreny relacional i emocional, afegeix Alegre. El sociòleg apunta que hi ha estudis que posen de manifest el paper cada cop més rellevant que té el que passa fora de l’escola en la correcció de desigualtats educatives. Per això, és de preveure que sense aquestes, les desigualtats s’incrementin, reduint les oportunitats d’aquells més vulnerables i d’entorns més desfavorits.

En aquest casos les activitats telemàtiques poden ser un “pedaç” però Alegre assegura que estan a “anys llum” de la motivació que genera anar presencialment a practicar un esport, tocar un instrument, fer teatre o classes de reforç, per exemple. A més, amb la opció virtual es continua deixant al marge totes aquelles famílies que no poden accedir a aquests recursos digitals.

Font: ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -