14.3 C
Amposta

Es vol aplicar un sistema de velocitat variable al tram ebrenc de l’AP-7

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Servei Català de Trànsit va proposar al Ministeri de Transports reduir la velocitat en alguns dels trams més congestionats de l’autopista AP-7, entre els quals el que va de Calafat (l’Ametlla de Mar) a l’Ampolla, bona part de la que actualment és l’única via ràpida de les Terres de l’Ebre. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha defensat que la mesura no s’ha recomanat “gratuïtament” i que se solen fer després d’una anàlisi de cinc anys, el qual no seria del tot complet ara perquè inclou les anòmales dades dels anys de pandèmia.

Tot i això, el director del SCT ha defensat que aquesta reducció a 100 km/h d’un tram de 30 quilòmetres, suposa allargar el viatge “3 minuts més” i que es va suggerit la mesura perquè s’havien produït, en cinc anys, i en el tram de 100 quilòmetres on es vol reduir la velocitat, 150 accidents amb víctimes, sobretot per moltes sortides de via i encalçaments, tant de vehicles lleugers com pensants.

Lamiel ha avançat que aviat es produirà la reunió trimestral amb el govern espanyol per veure quina mesura s’aplica al tram ebrenc de l’AP-7 perquè el Ministeri ha proposat al Servei Català de Trànsit que sigui un sistema de velocitat variable –com les que es troben a les àrees metropolitanes- segons el volum de trànsit i les hores de més circulació. “Hem de veure com es pot aplicar”, ha apuntat el director de l’autoritat de trànsit.

Per la seva banda, aquest mes de febrer, el sector dels transports també han de donar una valoració del SCT sobre la possibilitat que en aquests trams de velocitat reduïda i amb dos únics carrils per sentit, els vehicles pesants només puguin circular pel carril dret. “Amb un tercer carril no caldrien aquestes mesures de contenció”, ha recordat Lamiel.

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha tornat a reivindicar aquesta millora de l’AP-7 al territori. “S’està convertint en una via amb un gran impacte sobre la mobilitat del territori. Qualsevol petit incident genera problemes i torno a reiterar la necessitat de disposar d’un tercer carril a tot el tram ebrenc de l’AP-7, amb un model més segur”, ha reclamat.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -