14.3 C
Amposta

El Servei d’Orientació Educativa de l’Oficina Jove de la Terra Alta assessora alumnat i familiars de forma virtual

S’han realitzat tasques d’assessorament especialitzat, sobretot pels alumnes que es troben en la transició escola-institut

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

L’Oficina Jove de la Terra Alta disposa del Servei d’Orientació Educativa que pretén ser una eina de col·laboració i suport als departaments d’Orientació Educativa dels centres educatius de la comarca per tal d’atendre tot l’alumnat. Des que es va reprendre el passat mes d’octubre, ha fet una seixantena d’atencions al jovent de la comarca per tractar temes d’orientació acadèmica i professional, i també a les seves famílies.

Una vintena d’aquestes atencions han estat d’assessorament especialitzat a l’alumnat de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat de l’IES Terra Alta i l’IE Mare de Déu del Portal. Donat que es troben en una etapa de canvi i necessiten d’una atenció més centralitzada en els seus interessos i preferències per tal d’escollir bé el seu futur acadèmic i laboral, l’atenció s’ha centrat en oferir eines de reflexió i de recerca vers l’àmplia oferta formativa existent. La resta d’atencions del servei s’han fet de manera grupal per tal de donar a conèixer el sistema educatiu, els diferents itineraris i les opcions de què disposen tant a nivell comarcal com territorial.

Des que ens trobem en aquesta situació d’excepcionalitat provocada pel COVID-19, s’han fet un total de 5 atencions personalitzades i un taller d’interessos professionals a una part de l’alumnat de 3r d’ESO de l’IES Terra Alta de forma virtual. Per altra banda, també s’ha creat un consultori virtual destinat a l’alumnat de 6è de primària per tal d’oferir suport als diferents agents educatius i, principalment, als joves en la transició escola-institut. A través de la nova pàgina web de l’Oficina Jove (www.joveterraalta.org) es pot accedir a la secció ‘Un pas més’, on es poden trobar diferents preguntes i respostes que l’alumnat ha anat enviant per tal de resoldre dubtes o expressar les seves pors vers aquesta transició escolar. Tanmateix, l’alumnat continuarà rebent el suport del centre educatiu abans d’acabar el curs i un seguiment quan l’hagi començat.

De moment, es manté la continuïtat d’aquesta línia d’acció oferint un recolzament i suport telemàtic als departaments d’Orientació Educativa dels centres per tal d’atendre l’alumnat, principalment de 2n de Batxillerat i ja s’han programat tallers per oferir pautes sobre les PAU i el seu funcionament, entre d’altres.

Redacció – E. C.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -