14.3 C
Amposta

El sector turístic de l’Ebre tanca un any “espectacular” que es queda a prop de les xifres del 2019

Les pernoctacions a les Terres de l'Ebre creixen un 16,5%

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El sector turístic de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre ha fet aquest divendres el balanç del gruix del 2022 i que ha qualificat “d’espectacular”. Segons les dades de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT), entre gener i finals de setembre la demarcació ha registrat 17,5 milions de pernoctacions, un 7,6% menys que el 2019, l’últim any abans de la pandèmia. Les Terres de l’Ebre n’han tingut 1,3 milions (+16,5%). Berta Cabré, presidenta de la FEHT, ha assegurat que són “bones xifres”, tenint en compte que a més a principis d’any encara hi havia algunes restriccions per la covid.

Cabré ha explicat que ha estat “un any positiu per la recuperació ràpida del sector”. La presidenta ha concretat que tota la planta hotelera i de càmpings ha reobert i ha destacat que la covid no ha fet tancar definitivament cap establiment, fet que al seu parer demostra “la resistència” de les empreses. Unes companyies que tot i les bones xifres d’ocupació no han tingut tants beneficis com abans. La raó és “l’augment dels costos de l’energia i els subministraments”, combinats amb “una contenció dels preus de venda” motivats en bona part perquè els establiments han hagut de respectar els preus pactats amb els turoperadors a principis d’any. “Hem tingut un marge comercial reduït”, ha lamentat la presidenta.

Aquest aspecte preocupa el sector, ja que temen que de cara el futur “les famílies tindran menys estalvis per viatjar i fer vacances”. De cara l’any vinent, el sector creu que l’increment de preus també dificultarà arribar a acords amb els turoperadors. Una altra preocupació és la guerra a Ucraïna, que farà que el 2023 pràcticament no hi hagi turistes de l’Europa de l’est.

De tota manera, Cabré ha remarcat que el turisme continua sent “la locomotora socioeconòmica” de la demarcació. “La destinació i els allotjaments agraden, els clients repeteixen, i s’han fet millores en la destinació tant per la part pública com la privada”, ha indicat. Així, ha recordat que les empreses han invertit més de 70 MEUR durant la pandèmia en millorar les seves instal·lacions.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -