14.3 C
Amposta

El RACC suspèn les travesseres urbanes de Corbera d’Ebre i Ascó per raons de seguretat i mobilitat

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
J.V.- Les travesseres urbanes de Corbera d’Ebre i d’Ascó suspenen en seguretat viària, segons un estudi del RACC. La companyia demana augmentar l’amplada de les voreres i instal·lar elements que redueixin la velocitat dels vehicles en aquestes vies, segons informa l’ACN. El RACC ha estudiat l’impacte del pas de carreteres per l’interior de vuit localitats de la demarcació de Tarragona i ha alertat que malgrat aquest tipus de vies representen el 10% de la xarxa viària catalana són l’escenari del 20% dels accidents. L’auditoria, que es fa des del 2011, manté la travessera urbana de Gandesa com la pitjor de les 36 analitzades a Catalunya.
El pas de l’N-240a per Corbera d’Ebre obté la pitjor nota de les vies de la demarcació analitzades en la 7a Auditoria RACC sobre la Qualitat de les Travesseres Urbanes, amb 41 punts sobre 100. La part més negativa és la “seguretat dels vianants i ciclistes”. Marc Fíguls, coordinador d’estudis de la fundació RACC, ha concretat que “cal incloure més passos de vianants senyalitzats i dotar d’una amplada útil les voreres, a més de reduir el pas de vehicles pesants”. L’altra travessera suspesa és la C-12b a Ascó, amb 44 punts. En aquest cas des del RACC assenyalen que és la que té deficiències més greus en seguretat viària. Citen l’ampliació de les voreres com un element a millorar i especialment garantir-ne la continuïtat en tot l’itinerari. A més, proposen instal·lar “elements de pacificació del trànsit per reduir la velocitat de la circulació”, ha detallat Fíguls.

- Advertisement -

Entre les que obtenen un aprovat hi ha l’N-340a a Torredembarra, l’N-240a a Valls, la T-301 a Tortosa, l’N-340a a Vila-seca i la TP-3318 a Alcanar. En aquests casos l’auditoria menciona la importància de la il·luminació per millorar la seguretat. Fíguls ha detallat que cal la col·locació de “fanals al llarg de la travessera i especialment recomanem la il·luminació dels passos de vianants, perquè l’atropellament és un dels accidents més típics”. Ampliar les voreres, habilitar espais per a ciclistes i millorar l’accés a les parades d’autobús són altres elements en els quals el RACC reclama més inversió.

La millor nota, amb 71,5 punts, és per la T-325 a Vilafortuny, que obté la segona millor puntuació des de que el 2011 el RACC realitza l’estudi arreu de Catalunya, només per darrere de la travessera urbana d’Altafulla. De fet, cinc de les deu primeres són de la demarcació de Tarragona. Això però no ha evitat que en el darrer any la sinistralitat hagi crescut un 52% a les carreteres tarragonines, amb 44 víctimes mortals, un fet que ha estat cabdal perquè la companyia hagi realitzat l’estudi a la demarcació. Malgrat això, el president del RACC, Josep Mateu, s’ha felicitat per la prohibició del pas de camions pesants per l’N-340 a les Terres de l’Ebre, un fet que “en l’últim any” ha permès reduir de “tretze a quatre els morts”, si bé ha lamentat que la mesura no hagués arribat abans.

Mateu també ha estat crític amb el fet que “ens costa veure millores rellevants després de set auditories” i ha considerat que “costa que els Ajuntaments s’hi posin”, a la vegada que ha advertit que “anirem darrere els candidats, tant del Govern, com de l’Estat, com de la Diputació” perquè es comprometin a realitzar inversions en aquests espais. “Les auditories les hem de fer servir per reclamar; per reduir accidents cal invertir”, ha etzibat. Segons el seu parer, totes aquestes deficiències “generen problemes de convivència entre els que la creuen i els que hi viuen” ja que “a vegades no se sap si són carreteres o carrers”.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Oberta la convocatòria d’ajuts a la modernització al comerç d’Amposta

L’Ajuntament d’Amposta, a través de la regidoria de Comerç i Mercat Municipal, ha obert la convocatòria 2020 de subvencions dirigides a les petites empreses...

La Vanguardia publica un interessant i extens reportatge sobre els Ports

El diari La Vanguardia ha publicat al seu web un extens reportatge sobre la zona dels Ports, un espai protegit que s'estén per tres...

Més de 200 infants en situació de vulnerabilitat de Tortosa participen en activitats socioeducatives durant l’estiu

L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, acompanyada de les regidores d'Acció Social, Mònica Ripoll, i Ensenyament, Cinta Espuny, han visitat aquest matí el campus d'agost...

Agricultura destina 1,5 MEUR per ajudar a la liquiditat de les explotacions agràries afectades per la Covid-19

El Departament d'Agricultura ha convocat els ajuts destinats a cobrir les necessitats de liquiditat de les explotacions agràries del sector de la flor i...

Més de 60 persones reben ajuda del Punt de Voluntariat d’Amposta des del mes de març

La declaració de l’Estat d’Alarma i el confinament el mes de març va posar damunt de la taula la necessitat d’articular una xarxa activa...
- Anunci -
- Anunci -