EbreNotícies

El govern prioritza la millora del ferm a la C-12 davant l’increment de la sinistralitat

Carreteres analitza si l’obligatorietat d’anar per l’AP-7 ha desviat pesants cap a l’Eix de l’Ebre

El govern té clar que cal prendre mesures davant l’augment sobtat de la sinistralitat a la carretera C-12 o Eix de l’Ebre, on només al tram ebrenc un total de nou persones han perdut la vida este 2019, set de les quals en tres accidents en el tram entre Aldover i Xerta. Si més no en dos dels accidents mortals es va veure implicat algun camió. Com en el que es va registrar dilluns passat, en què quatre persones van resultar ferides, una d’elles de gravetat, en un xoc frontal al terme municipal de Xerta, a l’alçada del desviament cap a Paüls. S’hi van veure implicats un camió i dos vehicles, un turisme i una furgoneta petita. Un dels ferits va ser traslladat en estat crític, amb helicòpter medicalitzat, a l’Hospital Joan XXIII de Tarragona. Els serveis d’Emergències Mèdiques va atendre la resta de ferits. L’accident es va produir al punt quilomètric 30,5 i tres dotacions dels Bombers van haver de treballar per a excarcerar un dels ferits que va quedar atrapat al vehicle.

Ja abans d’este accident, la directora dels Serveis Territorials de Territori a les Terres de l’Ebre, Lídia Pino, va avançar al Setmanari L’EBRE que el govern té previst executar cap a la primavera del 2020 una sèrie de millores en el ferm de la xarxa viària ebrenca que gestiona la Generalitat, i que el tram de la C-12 entre Xerta i Aldover és la gran prioritat en este sentit. Davant la falta de pressupost per a desdoblar la C-12, un projecte a llarg termini pel qual està pressionant especialment el PSC, o per a fer la variant de la mateixa carretera a Tortosa, entre el Canalet i Vinallop, l’executiu ha d’optar per minimitzar riscos amb actuacions puntuals de menys cost, per exemple una nova rotonda a l’accés a Jesús des de la carretera, com es va anunciar recentment per part de Territori, o les millores en diversos trams que preveu l’àrea de
Carreteres.

A més a més, segons va admetre Pino, s’està analitzant en quina mesura l’obligatorietat d’anar per l’autopista AP-7 per als vehicles pesants -amb bonificacions inferiors al 50%-, en el tram de l’eix mediterrani entre l’Hospitalet de l’Infanti i Vinaròs, ha pogut desviar el trànsit de  camions per l’interior, per Vandellòs i per l’Eix de l’Ebre, una tendència que subscriuen usuaris habituals de la carretera i que n’ha augmentat la pressió fins al punt de ser un dels possibles detonants de l’augment del nombre de sinistres. En este sentit, però, el problema tindria data de caducitat propera, ja que a principis d’any la liberalització del tram ebrenc de l’AP-7 hauria de tornar a lloc el volum de pesants.

Font: Setmanari l’Ebre

Redacció – Ò. M.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close