NotíciesSocietat

El Govern català dona un major impuls a la venda de proximitat

Els circuits comercials curts fomenten el consum dels productes que produeixen els nostres pagesos i, per tant, enforteixen el vincle entre el productor i el consumidor

El Govern ha aprovat avui la modificació del Decret 24/2013, sobre l’acreditació de la venda de proximitat de productes agroalimentaris. Els canvis permetran donar un major impuls a aquest model de venda i augmentar l’actual xifra de 3.000 adherits, alhora que fidelitzarà i donarà un major grau de compromís a la gent que faci ús del logotip identificador.

Entre altres millores, aquesta modificació incorpora al Decret els productes agraris (d’aquesta manera, també s’hi podran adherir una altra tipologia de productes, com ara les flors), fixa una durada anual per a l’acreditació, estableix que els animals han de ser nascuts, criats i sacrificats a explotacions del territori i fa extensiva la participació d’empreses gestionades per la persona titular de l’explotació a partir d’un 50%.

Aquestes modificacions arriben transcorreguts sis anys de la publicació de la normativa reguladora d’aquest tipus de venda i després d’haver-se detectat un seguit de necessitats tant per part dels administrats com de l’Administració.

Des de l’any 2013, la Generalitat de Catalunya, a través del  Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació,  duu a terme una política alimentària que, entre altres coses, promou els circuits comercials curts, fomenta el consum dels productes que produeixen els nostres pagesos i, per tant, enforteix el vincle entre el productor i el consumidor.

Hi ha un interès creixent de comercialitzar productes comprats directament als productors locals, i la demanda del producte de proximitat és elevada i consolidada. Vendre producte de proximitat esdevé una prioritat comercial per a bona part dels intermediaris.

Promoure aquest tipus de comercialització augmenta el valor afegit del producte per als productors; hi ha un efecte positiu sobre el medi ambient; s’afavoreix la confiança del consumidor; es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i organolèptic, i, per tant, de més qualitat; i assegura un nivell bàsic de sobirania alimentària alhora que dinamitza el món rural a Catalunya.

Redacció – V. Ll.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close