14.3 C
Amposta

El 80% dels joves fan servir únicament el pagament amb targeta

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Els que s’han sumat més a aquesta moda, segons les dades analitzades per BBVA Data & Analytics, són els millennials, menors de 35 anys, que ni volen ni fan servir els diners en metàl·lic per a pagar. Aquest segment, fa el 80% de les transaccions amb targeta i les retirades de diners en efectiu representen només el 20% del total.

«Avui, la targeta desbanca els diners en metàl·lic o cash i les decisions que es van prenent en diversos països i bancs centrals ens porten a pensar que, efectivament, podria arribar a desaparèixer», afirma Juan Carlos Gázquez-Abad, professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). El Banc Central Europeu ha començat a retirar de manera progressiva els bitllets de 500 euros i el Banc d’Espanya, per la seva banda, el 27 de gener va deixar d’emetre aquest tipus de bitllets.A més, alguns països escandinaus es plantegen seriosament posar fi definitivament al paper moneda.

«Des de la perspectiva del consumidor, el pagament amb targeta o amb mitjans mòbils no tan sols permet fer les compres en portals en línia, sinó que, a més, genera seguretat en el context físic perquè evita els robatoris de diners en metàl·lic en botigues o supermercats», explica Gázquez-Abad. La comoditat de no haver de portar diners a sobre, no tenir cap límit de despesa (en el cas de la targeta de crèdit) i la rapidesa fidelitzen l’ús dels diners digitals. A Espanya, els pagaments digitals, els que es fan amb la targeta o amb el mòbil, suposen un volum de 37 milions d’euros, segons les dades de Statista Pay Pal.

Les noves tecnologies, el creixement de la compra en línia i els hàbits de vida actuals porten a un ús cada vegada més baix dels diners en efectiu per a fer les compres, i a un increment de la utilització de la targeta de crèdit/dèbit i del pagament amb mòbil.

Redaccio – G.J

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -