14.3 C
Amposta

Coneix Kenshô, un projecte pioner creat a l’Ampolla que ven productes asiàtics per tot Europa

Kenshô, ecoceller situat a l'Ampolla, va produir el primer sake a Espanya i el segon a Europa

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Kenshô, és un projecte sorgit a l’Ampolla (Baix Ebre), però amb la vista posada al món. Inspirats en la gran passió per explicar la naturalesa de l’arròs i per la tradició mil·lenària arrossera del Japó, neix aquest innovador projecte l’any 2015, ara fa set anys.

Ara a Catalunya només hi ha un altre celler que produeix sake, en aquest cas amb llavors d’arròs d’origen japonès i cultivat també al Delta de l’Ebre, però el celler se situa a Tuixent (Alt Urgell). A més, a Europa només hi ha dos cellers més, un a Noruega i l’altre al Regne Unit.

Sent la quarta generació d’arrossers al Delta de l’Ebre i amb l’objectiu de contribuir a la conservació i el desenvolupament del territori, Humbert Conti i Meritxell Jardí, els fundadors de Kenshô, van decidir innovar en la cultura arrossera, elaborant i oferint productes derivats de l’arròs amb el màxim respecte pel patrimoni arrosser, pel medi ambient, pel procés d’elaboració i pel producte final. A hores d’ara venen per tot Europa.

L’Humbert i la Meritxell © Kenshô

Imagina Ràdio ha entrevistat a un dels seus fundadors, l’Humbert, i ens ha explicat molts més detalls sobre el passat, el present i el futur de la seua empresa:

1. Què és Kenshô? 

Kenshô vol dir: descobreix la teua natura. Kenshô és un ecoceller situat a l’Ampolla de fermentats d’arròs pioner en l’elaboració de sake, miso, amazake i altres derivats de l’arròs. És un projecte on, bàsicament, fem receptes japoneses o asiàtiques amb productes de proximitat, com l’arròs del Delta de l’Ebre o la sal de les Salines de la Trinitat, entre altres.

2. Com sorgeix la idea de crear aquest projecte? 

La idea va sorgir d’innovar amb la cultura arrossera local. Aquest projecte el portem jo, que soc l’Humbert, i la Meritxell, que ella ve de família arrossera i és la quarta generació. Tenim camps d’arròs del 1920. La idea va ser això, fer coses diferents amb la cultura arrossera i ens vam inspirar amb el Japó.

3. Vau començar amb el sake, ara quins productes feu?

Portem des del 2015, som una empresa pionera amb la producció d’aquesta classe de productes. El primer que vam fer va ser el sake, però ara en fem d’altres com la salsa de soja, l’amazake, miso, shochu, koji, tempeh, natto, xarop d’arròs, etc.

4. On es poden comprar els vostres productes?

Es poden comprar productes Kenshô arreu de l’Estat. A la web hi ha un directori amb tots els establiments. A les Terres de l’Ebre es poden comprar a l’Ampolla, al nostre celler i a Cepromar. A Deltebre a Deltacleta, a Deltaic, al Museu d’arròs Molí de Rafelet i a la Botiga de l’Ebre i a Tortosa a Monclús Licors Gotim i a Econutrients Bioconsum Biomarket. Podeu consulta tots els llocs aquí.

5. Quina és la vostra filosofia?

La nostra filosofia és crear productes a partir de l’arròs i com els fem a través de la fermentació són productes saborosos de manera natural, sense utilitzar ni additius ni conservants. Llavors són productes saborosos més saludables i fets amb ingredients de proximitat. Estem certificats com a producte ecològic.

6. Heu estat molt reconeguts, quins han estat els premis més importants que heu guanyat?

Com hem sigut bastant pioners, hem estat bastant reconeguts des del 2015. Vam guanyar el 2016 el Premi Emprèn de la Diputació de Tarragona i el premi a la Innovació Tecnològica Agroalimentària (PITA) de la Generalitat l’any 2018 en la modalitat d’agroindústria. També hem rebut un reconeixment de l’Ajuntament de l’Ampolla en la IV Setmana del Comerç. A banda d’això, el nostre producte Tokubetsu Junmai va guanyar el premi ITQI Superior taste awards el 2017 per la seua elevada qualitat i el sochu va guanyar el premi al destil·lat més sostenible en la Barcelona Wine Week.

7. Teniu alguna iniciativa ara mateix entre mans?

Vam començar amb el sake, però ara venem més de quaranta productes. Tots es poden trobar a la tenda en línia, a kenshosake.com. Els nostres principals objectius són continuar fent nous licors i destil·lats, per una banda, i després més productes fermentats. Ben aviat, al novembre, traurem un vinagre de pruna i la pasta de pruna i posteriorment traurem un licor, també de pruna. Aquest mes de novembre toca la pruna.

8. Com veieu el futur?

La idea és continuar creixent. Anem creixent orgànicament i la idea és seguir diversificant. El nostre mercat és Europa i volem continuar venent per Europa i volem anar treient més productes. Sobretot, i molt important, volem millorar l’experiència Kenshô. Tots els caps de setmana fem visites al celler amb tasts de productes i això agrada molt a la gent i volem anar cada any millorant i ampliant l’experiència. Podeu consultar les visites i fer les reserves a la web kenshosake.com.

© Kenshô

La preservació del medi ambient, un dels pilars de Kenshô, ja que com a part de la seua filosofia, des de l’empresa aposten per fer servir una varietat local d’arròs del Delta de l’Ebre, ja que les espècies autòctones són més respectuoses amb l’ecosistema. Així mateix, Kenshô és un punt d’informació acreditat pel Parc Natural del Delta de l’Ebre i en Turisme Sostenible per EUROPARC.

El Delta de l’Ebre és un fenomen geogràfic situat a la desembocadura del riu Ebre, que dona forma a una de les zones humides més importants d’Europa. La seua principal característica és la seua forma de fletxa, perfectament dibuixada, que guanya terreny al Mediterrani, introduint-se prop de 22 quilòmetres al mar.

Redacció – V. Ll.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -