14.3 C
Amposta

Cesc Triquell: “Les noves formes es troben en no estancar-se”

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Cesc Triquell és un dels noms més coneguts de la nova fornada de músics catalans gràcies a la seva estel·lar participació al talent show de TV3, “Eufòria”, al qual va
quedar en segona posició.

Des de l’adolescència la música ha estat el seu motor vital, una passió que durant la pandèmia la va professionalitzar convertint-se en el compositor, l’intèrpret i el productor que és avui. 

Els fruits del seu talent surten a la llum aquest 2023 amb un disc debut que es mou entre el pop i la música urbana.

Triquell és un dels plats forts d’aquest any a l’edició de Lo Riu Sona Festival. La redacció d’Imagina Ràdio hem pogut parlar amb ell per conèixer la seva trajectòria i la seva part més personal:

Com ho definiries tot el que fas? 

Bueno, és un procés constant, és un curro,  i al final doncs trobar formes d’inspirar-se,  formes de crear i de construir la casa,  començant pel terra, evidentment,  i la música és com tota rama creativa,  doncs és un procés com recurrent, no? 

La inspiració a vegades ve, a vegades et deixa,   però si tu la treballes és com la sort també,  també es busca, no?  I bueno, doncs ens agrada fer música,   jo tinc un molt bon equip, que per sort són els meus col·legues,   i mira, hem fet musiqueta i a vegades,   bueno, té un reconeixement a un altre,   però portem ja 6 o 7 anys fent música,   i clar, tenim una mena com de paràmetre, no?,  per saber què ens agrada i què no, com funcionem bé.

Vas començar sent un xiquet, no? 

Bueno, no, tenia ja 17 anys, ja no era tan xiquet,   però em van ensenyar a produir i això que bueno,   al final doncs si trobes gent que té interessos afins de tu,   doncs agaves muntant una mica un club, no?,   de penya que ens mola aquesta moguda,   que ens agrada parlar, que ens agrada, jo què sé,   que ens dona idees i que a vegades doncs mira,   acaben amb cançons, a vegades acaben amb videoclips,   a vegades acaben amb fotos i a vegades acaben amb la conversa mateixa, sí, sí. 

I Cesc, hem parlat de la teua feina,   però també ara parlem una mica més de la part personal,  molts ja et coneixeran, però també ens interessa saber   com te definixes tu mateix. Cesc Triquell, qui diries que és?

Crec que és molt important,   sobretot qui es dedica al món escénic  perquè és una imatge que és més o menys entre cometes pública,   saber diferenciar què és la vida professional,   què és la vida artística i què és la vida personal, no?   I m’agrada que en el meu entorn personal, el més proper,   el ser clar, doncs qui més amor dedico,   doncs evidentment jo he estat i seré sempre el Cesc, no?   Però Triquell ara, que també és el meu cognom,   és el projecte que hem fet junts, és un projecte   que fa música en català i a vegades experimenta en anglès  i no només en català, sinó en altres coses.  Triquell també ha passat per experiències més o menys mediàtiques  i en aquestes ens trobem,  de diferenciar una miqueta de saber dir  ok, això soc jo persona  i això soc jo que al final tots a nivell de sobre l’escenari  podem tenir un altre ego, no? 

Una de les coses que potser no tothom sap  és que tu ets professor d’anglès, no?  Tu vas deixar la teva feina per dedicar-te a això,  com te’n vas adonar que la música era la teva passió  i què et va portar a prendre la decisió de deixar la teva feina   com a professor d’anglès? 

Clar, bueno, a veure, jo he estat sempre educador  al món pedagògic, al final també es plasma una mica   en la música que faig, sempre m’agrada que hi pugui haver   algun tipus de contingut que puguis reflexar   o que tingui aquest punt, no sé,   no sé si és social, lluita de classes una miqueta, no?   I bueno, al final jo què sé, són dues vocacions   que sempre havia compaginat i el dia que vaig haver de deixar la feina   era perquè les implicacions d’un programa de tele eren diàries  i era impossible compaginar-ho, no?   I ara per sort puc viure de la música però sempre en aquest punt  vocacional de que al final tota persona  que té una influència ha de ser conscient  que és un exponent, o sigui que és un model de conducta, no?   

 I jo com que he pogut treballar amb joves infants   i he sigut educador, doncs m’agrada que també la música   pugui tenir aquest punt reflexiu. 

Música amb missatge, no, al final? 

Sí, bueno, i a vegades no, a vegades també m’haig de permetre,   ja tinc tendència a deixar anar missatges, no?   També em vull permetre, no sé, hi ha temes on jugues més i on cantes més   i al final el missatge no és tant el propi missatge sinó també  que puguis ballar un rato i oblidar-te del missatge, no?  Per mi i en aquestes em trobo, no?  Espero que no em defineixi molt perquè si em defineixo molt  voldrà dir que m’he estancat. 

Quins missatges o temes importants intentes transmetre  a través de la teua música o quins diries que són els missatges  més importants que vols transmetre?

Al final el missatge  o de l’amor o del sentiment, parlar de traumes,  parlar de pors i altres cançons que parlen una miqueta més de com està  el panorama, de com veig el pati, de les meves paranoies  i en aquestes ens trobem, al final cada missatge té  el seu receptor i el receptor és qui li dona la importància  i jo com a creador li dono la mateixa importància a tots els que faig.

Eufòria ha sigut una plataforma, ha sigut dels que han fet un  boom i estàs dins del panorama musical  totalment ara mateix, ho estàs petant. Tu ets conscient d’això? 

Jo també procuro no ser-me massa conscient perquè  petar o no petar és una cosa que no només depèn de tu  i depèn també dels cicles i a vegades tens més reconeixement  i tens concerts on hi ha més gent i després hi ha èpoques  on no. Jo recordo del principi quan es feia música  evidentment no hi havia tanta quantitat de gent  i ens semblava igual de bonic, al final estar-ho  petant o no és una cosa que és adjacent a tu  i que tu no pots intentar controlar. Com més un s’obsessiona en ser reconegut i en ser admirat i aclamat  potser és quan pitjor ho passa i quan menys  propi és el contingut.

I si ho fas rodejat també de gent que  et valora i que t’estima, millor, no? 

Clar, això és un doble guany. Al final, perquè no deixem de ser en essència tots el mateix  i és ser conscient del privilegi de poder  fer el teu projecte professional  rodejat de gent que el fa millor  i no que te’l tallen o que te’l priven o te’l fan pitjor.

Quins diries que són els teus projectes musicals actuals i què trobes que et depara el futur en aquesta carrera? 

Mira, doncs a mi sempre m’ha agradat produir.  M’agrada fer les maquetes d’alguns dels temes que faig  i intervinc molt en el procés de producció i tal  i ara estic una mica entrant al món del disseny de so  que és tot allò de fer bandes sonores  de muntar el so de curts, de projectes  i possiblement l’any que ve em formi en això  en so, en postproducció de so  i en poder entendre els processos del so des que comença fins que acaba  que sigui una cançó, sigui una banda sonora, sigui un podcast  o sigui una entrevista  m’agrada tota la part tècnica del so  i crec que com més n’aprengui, millor entendré el que faig i millor sortirà.

Al final ets un artista en constant evolució 

Bueno, això és com hauria de ser  i crec que ho he dit uns quants cops  però L’Eduard Cohen ho diu que l’art estan les noves formes. Les noves formes es troben en no estancar-se en progressar, en explorar nous terrenys  en explorar nous entorns, noves dinàmiques creatives  també d’estar atent a què t’està passant al llarg de la vida  de llegir, d’estar una mica cultivadet  i anar provant, indagar ben cap aquí, allà  i a la millor alguna cosa et surt i tu n’estàs molt orgullós  i no té tant reconeixement o no s’entén tant  però forma part del teu camí  i al final la trajectòria d’un artista  també ha de ser el plasma de la vida que porta. 

Com a consell  als joves que aspiren a seguir els seus somnis  i a dedicar-se també a aquest món de la música  quin missatge els donaries, quin consell els podries donar? 

Jo us diria que crear no és només fer música que crear està en molts apartats de la vida  que a partir de cuinar un plat a la teva cuina  a partir de cuinar un plat a la teva cuina  pots arribar a entendre parts d’un procés creatiu  que a partir d’haver una pel·lícula de narrativa X  també pots treure inspiració per fer una cançó  o de tractar un tema  que en llegir un llibre, que en pintar una paret  que tot el que fem té al final una part  que és la part màgica i no robòtica  que és la que té l’ésser humà de fer coses  i que no es limiti només a crear una sola cosa  i que cobrir perspectiva  que és molt fàcil a vegades que ens obsessionem i ens nubli la vista que se’ns faci com la visió de túnel  i tenir perspectiva és això  poder veure les coses i veure que no estem sols  que les coses poden fer de mil maneres diferents  i que la inspiració pot venir de llocs molt inesperats. 

Redacció- Xavi Llambrich

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -