14.3 C
Amposta

Balfegó i Toyota, premiades pel cercle empresarial Japó-Espanya pels seus projectes en favor de la sostenibilitat

Els cèlebres guardons d'Innovació i Tecnologia reconeixen Balfegó per la seva aliança amb AZTI per avançar en el desenvolupament sostenible de la pesca i l'aqüicultura de la tonyina roja

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La VI edició dels Premis Keicho d’Innovació i Tecnologia, organitzats anualment pel Círculo Empresarial Japón-España sota la Presidència d’Honor de S.M. el Rei Felip VI, ha guardonat l’empresa espanyola Balfegó pel seu conveni amb el centre tecnològic basc AZTI per impulsar la sostenibilitat i digitalització en els processos productius de la pesca de la tonyina roja. Amb Balfegó ha estat premiada l’empresa japonesa Toyota pel seu compromís amb la sostenibilitat i els seus esforços per combatre el canvi climàtic.

Amb aquest homenatge a Toyota i Balfegó, el Círculo Empresarial Japón-España “vol reconèixer dues empreses que no només destaquen pels seus esforços innovadors, sinó que han fet un pas més enllà, i han centrat una part important dels seus recursos en projectes potenciadors de la sostenibilitat i les pràctiques responsables amb el medi ambient. Amb la urgència que presenta el canvi climàtic, el Círculo Empresarial Japón-España ha destacat la importància de reconèixer els qui estan disposats a transformar els seus negocis, desenvolupant tecnologies per mitigar les conseqüències de l’escalfament global”.

Després de rebre i agrair el premi, Manel Balfegó, cofundador de la companyia, va destacar: “L’essència de la nostra empresa no es pot entendre sense la nostra vinculació, aprenentatges i valors adquirits de la cultura japonesa, amb els quals ens sentim molt identificats a a través del punt de connexió que és la tonyina roja, el “Hon Maguro”, amb què compartim amor, passió i respecte”.

D’altra banda, Juan Serrano, director general de Balfegó, va destacar en el seu agraïment que “des de Balfegó, treballem per garantir la continuïtat de la tonyina roja per a les generacions futures. Agraïm aquest reconeixement que serà un esperó per continuar desenvolupant iniciatives d’R+D que beneficiïn la pesca, l’espècie i la qualitat del nostre producte”.

Balfegó, empresa especialitzada i líder mundial en captura, alimentació, estudi i comercialització de la tonyina roja, treballa des de fa anys per impulsar la investigació, el desenvolupament i la valorització de nous productes lligats a la tonyina roja. Entre altres aspectes, l’empresa persegueix aprofundir en la sostenibilitat i digitalització dels processos productius de la tonyina roja, la qualitat del producte final, i l’autenticació i la traçabilitat, punts en què Balfegó ha estat pionera al sector pesquer.

La gal·la d’entrega d’aquests premis, dirigida per Jorge Lasheras, president del Círculo Empresarial Japón-España, va reunir ahir representants d’institucions i corporacions rellevants, tant japoneses com espanyoles, a l’Hotel Wellington de Madrid. Va destacar la presència del primer ministre de l’Ambaixada del Japó a Espanya, Minami Shinji; el secretari general de la CEOE, José Alberto González Ruiz, i l’ambaixador i secretari general de la Fundació Espanya-Japó, Ramón María Moreno. L’acte també va comptar amb la presència telemàtica de l’Ambaixador d’Espanya al Japó, Fidel Sendagorta.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -