14.3 C
Amposta

Amposta rehabilitarà el mercat i aplicarà noves tecnologies al comerç amb 444.000 euros dels Next Generation

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El govern espanyol ha adjudicat gairebé 3 milions d’euros dels fons europeus Next Generation a tres projectes de la demarcació de Tarragona per impulsar el comerç. Tarragona rebrà 1.199.158,40 d’euros per revitalitzar el comerç al voltant del Mercat Central i connectar la zona de l’illa Corsini amb altres eixos com la Part Alta o el Serrallo. Mont-roig del Camp s’emportarà 1.817.855,20 d’euros per reformar l’avinguda Barcelona -antiga carretera N-340-, digitalitzar el comerç del municipi i millorar les zones verdes i enjardinades de la localitat. I a les Terres de l’Ebre, Amposta comptarà amb 444.367,20 euros per rehabilitar el mercat i implementar noves tecnologies al servei del comerç. També es crearà una plataforma de comerç virtual anomenada Shopping Amposta.

En concret, el projecte ampostí té com a objectiu la recuperació del mercat municipal així com la transformació digital i sostenible del mercat i el comerç local a través d’accions que promoguin la innovació tecnològica, la sostenibilitat i la sensibilització i formació per continuar desenvolupant-se d’acord amb les necessitats actuals. Amb la rehabilitació del mercat es preveu la seua adaptació a la normativa actual en matèria d’accessibilitat i eficiència energètica, així com la recuperació de part del patrimoni arquitectònic del municipi. La instal·lació del Click and Collect tant per al mercat com pels comerços, juntament amb l’accés gratuït a la xarxa wifi vol millorarà l’experiència de compra del client.

La plataforma virtual Shopping Amposta donarà a conèixer els canals digitals de contacte i
comunicació habilitats, de manera individual, pels negocis d’Amposta, amb l’objectiu de que el consumidor els conegui i els utilitzi. La plataforma estarà programada per mostrar fitxes geolocalitzades dels comerços i empreses web, canal de missatgeria instantània i xarxes socials amb la finalitat de facilitar un sol canal, l’atenció al client personalitzada i la fidelització; aplicacions informàtiques usades pel comerç dedicades a oferir serveis afegits per a facilitar els pagaments, QR per millorar l’experiència de compra i la informació dels productes, entre altres. A part, es preveu la creació de l’etiqueta Terres de l’Ebre Reserva de la Biosfera.

En paral·lel, es proposa crear un servei de màrqueting digital orientat a professionalitzar la gestió dels perfils socials dels comerços tant del mercat municipal com del comerç en general. Les dades obtingudes a partir del control de flux de persones a l’àrea comercial seran explotats i banalitzats en un servei específic d’anàlisi de Big Data de la zona que per tal de continuar incorporant tecnologies a l’àrea comercial que millorin el procés de digitalització i ajudin a entendre els nous hàbits de compra. A banda d’això, s’elaborarà un estudi per a la reactivació dels locals no actius.

Finalment, el projecte inclou un paquet d’accions específiques d’impuls de la sostenibilitat, de la transformació i el foment de l’eficiència energètica com la creació d’una cambra de reciclatge per a la correcta separació de residus al mercat municipal, permetrà optimitzar al màxim la gestió de residus, mentre que la instal·lació de la màquina de vending reverse reciclatge compactarà els residus i premiarà els usuaris amb tiquets descompte per fer compres al comerç i al mercat municipal, això acompanyat de paquets de formació i alfabetització en matèria de sostenibilitat i eficiència energètica per als comerciants.

Redacció – Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -