14.3 C
Amposta

Alcanar i Ulldecona, resiliència i solidaritat

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Desolació, resiliència i solidaritat. Aquestes són les tres paraules amb les quals definiria el que hem viscut al Montsià i al Baix Ebre, especialment a Alcanar i Ulldecona, amb els aiguats del passat 1 de setembre i les seves conseqüències. Dels 233,5 mm recollits a Alcanar aquell dia, 77,7 mm van caure en només 30 minuts.

La situació ha estat realment crítica tant pel que fa a les destrosses materials com en l’àmbit personal: quan veus que l’aigua ho inunda tot, existeix un perill per a les persones, s’apodera l’angoixa de perdre el que estimes, quan sents la impotència de veure els danys a casa teva, al teu municipi… És complex definir el conjunt de sentiments que sorgeixen en aquests moments, però d’aquí se’n deriva la resiliència i la solidaritat.

Des del primer moment, totes i tots hem estat treballant per reconstruir aquesta situació. Els ajuntaments, amb l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig, i l’alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, al capdavant, policies locals, Bombers, Brigada, Mossos, serveis d’emergències, Protecció Civil, serveis socials, Creu Roja, entitats, empreses, institucions, tots els veïns i veïnes, persones vingudes d’arreu… totes i tots units per ajudar en aquests moments difícils. És un orgull poder-ho dir, perquè davant les dificultats, no ens ha mancat la perseverança, la solidaritat i la voluntat de tirar endavant.

Des d’Agbar -també puc dir-ho amb orgull-, ens hem activat des del primer moment per coordinar-nos i actuar amb un doble objectiu: garantir el servei d’aigua als municipis afectats i també col·laborar i estar a disposició d’Alcanar i d’Ulldecona en tot allò que requerissin.

Les primeres hores de l’aiguat van ser les més complexes per a nosaltres, perquè no podíem accedir a les instal·lacions, havia caigut la xarxa elèctrica i havíem perdut el contacte amb el telecontrol. Durant tot aquell primer dia, els operaris de la companyia van estar treballant durant tota la nit per poder reparar de forma provisional les fuites que havíem detectat. L’endemà, dia 2 de setembre, davant la manca de subministrament elèctric, la principal tasca va ser abastir els dos pous d’aigua d’Alcanar Platja i Les Cases d’Alcanar amb dos grups electrògens per poder-los tornar a posar en funcionament. Posteriorment, amb la terbolesa que s’havia generat en reiniciar el pou de Les Cases d’Alcanar, es van activar dos camions cisterna d’aigua potable per assegurar el subministrament. Així doncs, un important operatiu va treballar sense descans per aconseguir garantir el servei d’aigua a Alcanar i a Ulldecona. Vull que aquestes línies serveixin per destacar el seu esforç, professionalitat i dedicació en uns moments molt complexos laboralment i personalment.

Per altra banda, també des del primer moment, hem posat a disposició equips d’obra civil amb camions i retroexcavadores, així com fins a 4 camions succionadors. Durant aquests dies, un total de 20 persones han treballat per poder minimitzar les afectacions a la xarxa i ajudar a netejar els carrers i accessos.

Aquesta capacitat de resiliència ha estat clau tant per garantir el servei d’aigua en el nostre cas com per contribuir a superar la situació i recuperar la normalitat. Davant la desolació i complexitat de la situació inicial, la solidaritat han sorgit per prioritzar l’ajuda a les persones, garantir els serveis i sortir-nos d’aquesta situació. Seguim treballant per reconstruir els nostres municipis. #Monsortirem!

Joan Astasio, encarregat d’Agbar a Alcanar i Ulldecona

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -