14.3 C
Amposta

Alcaldes i entitats lamenten que la reducció de velocitat a l’AP-7 deixa l’Ebre sense via ràpida

Reclamen inversions per descongestionar el trànsit a l'autopista i rebutgen l'argument de l'augment de sinistralitat

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Les Terres de l’Ebre han rebut amb indignació la decisió de reduir la velocitat a 100 km/h al tram de l’autopista AP-7 entre l’Ampolla i Calafat (Baix Ebre). L’AP-7 és l’única via ràpida del territori, després que es limités la velocitat, es construïssin rotondes a cada poble i es fixés doble línia contínua en tot el tram ebrenc de l’N-340. Alerten que sense inversió en aquesta secció, l’Ebre es convertirà en un coll d’ampolla del Corredor del Mediterrani i pot desanimar el bon moment industrial, per exemple, del polígon Catalunya Sud, a tocar de l’AP-7. Des de la plataforma veïnal Mai Més Peatges adverteixen que la mesura amaga intencions per justificar una nova privatització de la via o la implantació de l’impost de la vinyeta.

Els alcaldes de l’Ampolla i l’Ametlla de Mar, els dos municipis del tram en què s’ha decidit reduir la velocitat de l’AP-7, han recordat al govern espanyol que aquesta no és la solució per descongestionar el trànsit a la via. “La solució està a invertir en infraestructures, fer l’A-7 i si l’autovia ha sortit de les agendes actuals, que facin el tercer carril i que tinguin en compte que caldran barreres acústiques perquè creua diversos nuclis habitats”, ha defensat Jordi Gaseni alcalde de l’Ametlla de Mar. També ha afegit a les peticions que l’accés des de l’autopista a l’actual autovia, a l’Hospital de l’Infant, es pugui fer “de forma contínua i sense grans desplaçaments com ara”.

Les solucions són compartides també amb l’alcalde de l’Ampolla, Francesc Arasa. Cal construir un tercer carril en el tram ebrenc de l’autopista o bé treure la pols al projecte de l’A-7, l’autovia que només es va construir fins a l’Hospital de l’Infant (Baix Camp). “El projecte de l’A-7 està endarrerit perquè no hi ha acord al territori sobre per on ha de passar, que és el problema que sempre hem tingut”, ha assumit Arasa. Així i tot, l’alcalde de l’Ampolla ha lamentat que calia preveure el tercer carril des del moment en què es va decidir aixecar els peatges. “Ara, corrent molt” amb els projectes i les licitacions, encara costarà “tres o quatre anys”. El govern espanyol va assegurar aquest dimecres que “treballen” per licitar el projecte del tercer carril.

Sense via ràpida

Tot i que sigui una mesura temporal, les Terres de l’Ebre es queden sense cap via ràpida amb el tram de 100 km/h. “Hem perdut un altre llençol”, ha lamentat Gaseni. Cal recordar que davant de l’alta sinistralitat de l’N-340, el govern espanyol ja va decidir reduir la velocitat a 90 km/h, prohibir-hi els avançaments amb una doble línia continua, i construir rotondes en molts dels punts d’accés als municipis. També va desviar el transport pesant d’aquesta via i van obligar els camions a circular per l’AP-7.

“Com ens queixem que hi ha camions a l’AP-7 si tenen prohibit circular per les carreteres Nacionals des del 2018”, ha recordat Llorens Navarro, portaveu de la plataforma veïnal Mai Més Peatges. “La culpa la tenen qui ahir feia una roda de premsa i treballa conjuntament per arribar a la vinyeta i que es torni a privatitzar la via”, ha denunciat. L’entitat va nàixer a les Terres de l’Ebre per exigir el desdoblament de l’N340 i la gratuïtat de l’autopista i continuen lluitant per evitar nous impostos o pagaments a la carretera.

Navarro rebutja que la reducció de la velocitat a l’autopista ebrenca es justifiqui amb la sinistralitat i ha recordat que s’han hagut de lamentar dos accidents mortals. “La mortalitat s’ha reduït un 11%. La lectura que fem és que hi ha hagut 23 morts en la via més transitada del país. Cal que analitzin què ha passat. A Barcelona han mort 22 motoristes i vianants amb un límit de velocitat de 40 km/h”, ha apuntat. A la vegada, el portaveu de la plataforma ha indicat que al tram de pagament de la C-32 no s’ha plantejat cap mesura de reducció de la velocitat com a l’AP-7.

Desànim econòmic

“Ens deixen com estàvem a la dictadura”, ha denunciat Navarro. Estan destrossant les dues vies del Corredor del Mediterrani que tenim”, ha afegit. Aquesta mesura, per a l’alcalde de l’Ametlla de Mar, “constata que hi ha territoris al país que van a diferents velocitats”. “No ho podem comportar”, ha afegit.

De fet, els alcaldes temem que les noves implantacions industrials, i sobretot les futures, es vegin perjudicades per aquesta decisió del govern espanyol. “Estem perdent mobilitat i sembla que vulguin facilitar que es vagi més al País Valencià que no a la nostra capital, que és Barcelona”, ha lamentat Arasa. “Hi ha indústries importants i si no els facilitem les vies de comunicacions perquè siguin competitius, pot ser un fre a què vinguin noves empreses”, ha advertit l’alcalde de l’Ampolla.

Els alcaldes demanaran una reunió per exigir al govern espanyol que agilitzi els terminis per executar el tercer carril de l’AP-7. La plataforma Mai Més Peatges ha reivindicat que se’ls convidi a participar en les reunions bilaterals que també van anunciar Govern i Estat perquè els puguin traslladar les seves propostes.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -