El Port de Tarragona participa a Fruit Logistica, la principal fira del sector a d’àmbit internacional

El Port de Tarragona ha participat a Fruit Logistica, la principal fira del sector internacional de fruites i hortalisses, que s’ha celebrat a Berlín. Els representants del Port han estat acompanyats per representants de l’empresa concessionària de la terminal de fruita, Fruport, i alguns agents consignataris com Arola Aduanas y Consignaciones.

Durant els dies de la fira han aprofitat per visitar els clients habituals del Port en aquest sector per tal de consolidar càrregues actuals i aconseguir-ne de noves. La infraestructura tarragonina és port de referència en el tràfic d’importació de fruita a nivell europeu i l’objectiu ha estat el d’enfortir vincles comercials amb operadors logístics, importadors de fruita, navilieres que operen habitualment a Tarragona i diferents empreses relacionades amb el sector.

Amb un moviment mitjà anual d’unes 160.000 tones de fruita (12.000 d’exportació i 148.000 d’importació), el Port de Tarragona té relacions comercials amb 28 països d’arreu del món. Sòlid referent també a nivell internacional, ha aconseguit un progressiu posicionament al rànquing de ports espanyols i, any rere any, fiança els bons resultats tot i el context econòmic.

Principals fruites: pinyes, plàtans i kiwis
Les principals fruites mogudes a les instal·lacions tarragonines són les pinyes i els plàtans (77.000 t/any), provinents bàsicament de Costa Rica i Colòmbia i que arriben setmanalment a la terminal portuària, a més dels kiwis (40.000 t/any), que venen de Nova Zelanda. A més, el Port de Tarragona és hub de distribució de fruita de contra temporada amb altres ports de la Mediterrània.

L’especialitat de la infraestructura portuària tarragonina és la descàrrega de vaixells reefers. A la terminal de Fruport es realitzen operacions de valor afegit de picking, classificació, control de temperatures…, que mantenen els estàndards de qualitat que requereix el sector, al mateix temps que es duen a terme operacions d’emmagatzematge, distribució i logística.

Per | 2018-02-16T12:47:32+00:00 13, febrer, 2018||0 Comentaris

Deixeu un comentari