Els alcaldes del Pacte de Berà remetran una carta a Foment per exigir el desviament immediat dels camions de l’N-340

Indignació a la demarcació perquè tres víctimes més se sumen al negre balanç amb què es pressiona al Ministeri de Foment perquè apliqui les solucions pactades amb Territori per desviar el trànsit de camions de l’N-340 a l’AP-7. Els alcaldes del Pacte de Berà han signat, aquest dilluns, una carta que remetran al govern espanyol exigint d’immediat l’aplicació d’un acord que s’havia d’haver aplicat a principis d’any. Els alcaldes s’han concentrat, amb més d’un centenar de persones, a l’Ajuntament de l’Arboç on s’han fet tres minuts de silenci per les dues dones i l’home que van perdre la vida, aquest diumenge, en un xoc frontal amb un camió. El municipi, on les víctimes eren molt conegudes, ha decretat tres dies de dol. Des de les Terres de l’Ebre, alcaldes se sumen a la petició a Foment però, com el moviment veïnal, van més enllà amb la reclamació de la gratuïtat total de l’AP-7, el desdoblament de l’N-340 i el tercer carril de l’AP-7.

Mateix suport des de l’Ebre
A les Terres de l’Ebre els alcaldes també han demanat celeritat per al desviament bonificat dels camions, una mesura que accepten com a “provisional” per descongestionar i descol·lapsar la via, però han insistit en què la solució definitiva als problemes de l’N-340 passa per “la gratuïtat total de l’AP-7”. Com ha apuntat l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, aquesta fórmula aplicada a l’N-II de Girona s’ha acceptat “com a pas intermedi” per una “via sobresaturada que no respon a les necessitats reals dels trànsit que hi passa”. Per a Tomàs, resulta “de ciència-ficció” que l’estat espanyol no implementi la mesura com s’havia pactat mentre “continua morint gent a les carreteres del Camp de Tarragona i l’Ebre”. “L’Estat segueix apostant per salvar les concessionàries i posa els seus interessos per davant dels dels administrats”, ha criticat.

També el portaveu de la plataforma veïnal ‘Prou! AP-7 gratuïta ja!’, Llorenç Navarro, ha demanat que els batlles deixin de reclamar “mínims” i vagin “a màxims” i que es reclami l’aixecament de peatges per a tothom. Navarro ha insistit que les mesures que proposa Foment no serviran sense un tercer carril de l’AP-7, necessari per assumir el trànsit que hi haurà amb el desviament de camions.

Des del moviment veïnal tampoc renuncien al desdoblament de la 340 amb el qual defensen que es podrien evitar els xocs frontals, que acostumen a ser mortals. “Quan algú envaeix el teu carril, com només en tens un, no tens salvació, la mort és pràcticament segura. El 80% dels morts són per xocs frontals evitables amb una via de més d’un carril”, ha defensat el portaveu. Des del moviment veïnal han lamentat la mort de tres persones més a la carretera. “Aquestes morts no són una xifra més, ens fan molt mal i insistim en què l’AP-7 ja hauria de ser gratuïta com ho és en altres punts de l’Estat”, ha defensat Navarro.

Per |2018-02-08T17:04:38+00:006, febrer, 2018||0 Comentaris

Deixeu un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada