Salut i bons aliments

18/01/2020

Els productes derivats de la carn són aquells aliments preparats, totalment o parcialment, amb carn o menuts de les espècies autoritzades, i si escau, amb ingredients d’origen vegetal, condiments, espècies i additius.

L’objectiu d’aquests productes derivats de la carn és prolongar la conservació de l’aliment, ja que les carns per si soles es descomponen amb facilitat i amb poc temps. Segons si els derivats carnis perden o no les característiques de la carn fresca, es poden classificar com a: a) preparats de carn, b) productes carnis i c) altres derivats.

VERITAT o FALS

Les verdures no sempre són millor menjar-les crues.

VERITAT. S’ha de tenir sempre present que la majoria dels nutrients s’absorbeixen millor si es mengen cuinats.

Els vegetals crus són una font inqüestionable de vitamines, minerals i altres nutrients, que en una part es destrueixen en cuinar-los. És així a la majoria dels casos, perquè al bullir-los es perden fins a un 50 % de determinades vitamines, sobre tota la C i la B, que són solubles en aigua. Una altra avantatja dels vegetals NO cuinats és que el veure’ns obligats a mastegar més els aliments es menja més a poc a poc, circumstància que afavoreix la digestió.

QUÈ ÉS?

Els suplements dietètics.

Són productes que contenen un ingredient nutricional destinat a complementar l’alimentació. No es presenten com un substitut d’un aliment convencional, ni com un component únic d’un menjar o de la dieta alimentària. Tot i que s’ha de tenir molt present que si hi ha una dieta sana i equilibrada o no hi ha una clara mancança d’un nutrient, de forma general, es pot dir que els suplements dietètics no tenen raó de ser.

L’ALIMENT

El mandarina.

El contingut nutritiu més important que té és la vitamina C, però de tots els cítrics és la fruita que en porta menys, també té menys sucre i calories -unes 30 quilocalories per cent grams- que les altres fruites de la seva família, però la quantitat de fibra vegetal és important. De la resta dels nutrients, a part de l’aigua (un 90% del seu pes és aigua), cal destacar-ne la provitamina A o Beta-carotè, l’àcid fòlic i els minerals: magnesi, fòsfor i potassi. També són destacables els sucres o els hidrats de carboni simples, especialment la sacarosa (el sucre comú), la glucosa i la fructosa.

LA XIFRA

Un estudi ha pogut demostrar que la composició nutricional dels torrons sense sucre deixa clar que aquests productes tenen igual o més greix que els torrons normals.

De mitjana, la versió “sense sucre” té un 4,5% més de greix, però una rebaixa «bastant més que notable» de sucre, que arriba fins a un 90% menys. A més, els torrons sense sucre tenen només un 11% menys de calories de mitjana, ja que per a substituir al sucre s’afegeixen ingredients que també aporten energia.

HISTÒRIES DEL CAFÈ (HOMATIC VENDING)

El tema del cafè amb gel és un tema cultural. Molta gent té un concepte erroni de què és un cafè amb gel i com s’ha de prendre. Amb el cafè solem ser persones de costums i, normalment, si ens agrada demanar-lo llarg quan arriba l’estiu no solem canviar d’idea. La solució és demanar un expresso (30 ml) doble amb gel.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close